اداره کنسولی و رفاهی دانشجویان بین الملل دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر معاونت دانشجویی فعالیت می‌نماید.

کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از خدمات در این لینک

معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات درتابستان سال 1385 با تصویب هیئت رییسه دانشگاه،  به عنوان اولین دانشگاهی که در سطح کشور فعالیت‌های فناوری اطلاعات خود را با این عنوان ساماندهی نموده آغاز و با تأیید ساختار سازمانی آن توسط هیأت امنای دانشگاه درزمستان سال 1387 شکل رسمی به خود گرفته است. عناوینی مانند مرکز خدمات ماشینی، مرکز کامپیوتر، مرکز محاسبات، مرکز خدمات رایانه و ماهواره و نهایتاً مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات عناوینی آشنا در دانشگاه شهید بهشتی هستند. مروری مختصر  بر روند شکل گیری هر یک از اینها نشانگر سیر تحول در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خواهد بود.
مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات درسال 1353 با نام مرکز خدمات ماشینی تاسیس شد. اين مركز درابتدا توسط كامپيوتر IBM System 3 سيستم هاي اداري دانشگاه شامل سيستم حقوق و دستمزد، پرسنلي، مرخصي و اموال را اجرا مي نمود. در اوائل انقلاب اين كامپيوتر به شركت IBM برگردانده و كامپيوترData General سازمان برنامه و بودجه راه اندازي گرديد. درسال 1364 مركز خدمات ماشيني و مركز كامپيوتر دانشكده انفورماتيك ادغام و تحت سرپرستي واحد و بنام مركز محاسبات، فعاليت خود را ادامه داد. دراين زمان تجهيزات كامپيوتري مركز شامل يك دستگاه Eclips Data General 220 و يك دستگاه HP2000 و يك خط ارتباطي RJE با سازمان برنامه و بودجه بود. درخرداد ماه 1366، كامپيوتر جديد دانشگاه بنام IBM4381-P21 در محل جديد راه اندازي گرديد. اين كامپيوتر براي ارائه خدمات  دانشجوئي  مورد استفاده قرار مي گرفت.
از سال 1370 اين مركز با تفکیک از دانشكده انفورماتيك بطور جداگانه و با نام مركز خدمات ماشيني به ارائه خدمات كامپيوتري پرداخت. طراحي و پياده سازي شبکه کامپيوتري دانشگاه، سيستم جامع آموزشي و اتصال به شبکه جهاني اينترنت از فعاليت هاي مهم دهه 70 اين مرکز بوده اند. درسال 1379 به پيشنهاد هيئت رئيسه دانشگاه و تأييد سازمان برنامه و بودجه، مركز خدمات ماشيني به « مركز خدمات رايانه و ماهواره » تغييرنام پیدا کرد. مرکز خدمات رایانه و ماهواره نیز در تابستان سال 1383 به مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و نهایتا مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در تابستان سال 1385 به معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییر نام یافته و مجددا در سال 1391 به مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل گردید.
آشنایی بیشتر با خدمات واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات در این لینک

مرکز تربيت بدني دانشگاه يکي از واحدهاي زیر مجموعه معاونت دانشجويي مي باشد که در راستاي شرح وظايف محوله و با توجه به نيازهاي اجتماعي دانشجويان دانشگاه و با نگرشي كلي بر مسائل برنامه ريزي شده و درون سازماني نسبت به اجراي فعاليت هاي ورزشي در زمينه هاي مختلف همگاني، قهرماني و آموزشي در بخش دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی برای خانم ها و آقایان اقدام مي نمايد.

کسب اطلاعات بیشتر در این لینک

مرکز نشر آثار علمی دانشگاه شهید بهشتی مسئول انتشار دستاوردهای علمی دانشگاه می‌باشد.

دسترسی به تارنمای مرکز نشر در این لینک

روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است .به عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم داری است .روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می کند ، هوشمندانه سعی می نماید اهداف و برنامه ی سازمان با اتکاء به اصول اخلاقی و رسالت حرفه ای در قالب کار برنامه ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار بندد. وظایف روابط عمومی برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع رسانی شفاف و روشن و دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان با بکار گیری روش و فنون مختلف می باشد   و در این راستا اداره روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، عهده ‌دار ایجاد، تسهیل و توسعه تعامل سازنده بین کارکنان، مدیران ،استادان ،دانشجویان و مخاطبان بیرونی دانشگاه بوده و تلاش دارد ضمن ایجاد اعتماد، همگرایی و جلب مشارکت آنان ، نقش مؤثری در توسعه و ارتقای جایگاه آن ایفا نماید. این واحد با ایجاد و تقویت ارتباطات درون سازمانی وارتباطات مردمی و اطلاع رسانی و اطلاع جویی شفاف در جهت تامین نیازهای افکار عمومی و مدیران آن گام برداشته و با توجه به ویژگی‌های منحصر بفرد این دانشگاه، نظیر پیشینه قوی،خودباوری، پشتکار و روحیه جستجوگری و حساس به مسائل اجتماعی با تکیه برانباشت اطلاعات و تجارب نهفته و توانمندی‌ کارکنان خود به عنوان سرمایه ارزشمند و بنیادین و با بهره‌گیری از ابزارها و فنون ارتباطی نوین ،تلاش دارد خدمات خود را به آحاد جامعه و رسانه‌های ارتباط جمعی ارائه نماید.

ما در روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی ، با الهام از اصول متعالی مکتب اسلام و اخلاق حرفه ای به این ارزش‌ها پایبندیم:

  • صداقت، امانتداری و رازداری
  • توجه به کرامت انسانی و رشد معنوی کارکنان و مخاطبان
  • اهتمام ویژه به اطلاع‌رسانی منصفانه و حفظ مصالح و منافع عموم
  • نظم‌گرایی، وقت‌شناسی و احترام به قوانین و مقررات و استانداردها
  • ارج نهادن به نیروی انسانی شایسته با نگرش دانش‌محور در فعالیت‌های حرفه‌ای
  • حفظ آبروی افراد و رعایت حریم خصوصی در اطلاع رسانی و اطلاع یابی

کسب اطلاعات بیشتر در این لینک

مرکز بهداشت و درمان دانشگاه شهیدبهشتی به عنوان یکی از واحدهای حوزه معاونت دانشجويي دانشگاه به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در زمینه ارتقا سلامت دانشگاهیان عزیز می پردازد:
کلینیک تخصصی و عمومی
معاینه، تشخیص و تجویز دارو
بینایی سنجی
زنان
پوست
ارائه خدمات اورژانس (تزریق،پانسمان، سرم تراپی،EKG
عرضه دوز اولیه دارو
انتقال بیماران اورژانسی با آمبولانس
دندانپزشکی
معاینه، ترمیم و درمان ریشه
کشیدن، جرم گیری، سفید کردن دندان(بیلیچینگ)
بهداشت
نظارت و کنترل بهداشتی بر کلیه اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی دانشگاه، خوابگاه ها و استخر و…
آموزش بهداشت ( تهیه و توزیع بروشور و اطلاعیه های بهداشتی)
مددکاری در زمینه های
1-شناسایی دانشجویان نیازمند.
2-انجام اقدامات پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی از دانشجویان در موقعیت های اضطراری و غیر مترقبه..
3-ارائه خدمات جانبی جهت تامین رفاه بیشتر دانشجویان نیازمند،در نظر گرفتن تخفیف شهریه تحصیل و خوابگاه و کارت تغذیه برای دانشجویان نیازمند مورد تایید واحد مددکاری
4-برقراری ارتباط و تعامل سازنده با سازمانهایی نظیر وزارت بهداشت،بهزیستی کمیته امداد،هلال احمر،و…
5-برگزاری جلسات مددکاری با دانشجویان نیازمند،معلول جهت افزایش کیفیت زندگی دانشجویان.
6-انجام اقدامات لازم و پیگیری، جهت درمان  دانشجویان دارای بیماری های خاص.
کسب اطلاعات بیشتر در این لینک
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد در سال 1339 هم زمان با تاسیس دانشگاه فعالیت خود را آغاز نمود. در سال 1349 به ساختمان فعلی منتقل گردید. مجموعه کتابخانه مرکزی ازکتاب ها و نشریات (فارسی ،عربی و انگلیسی) ، پایان نامه ها و گزارش ها، بانک های اطلاعاتی، تشکیل یافته است.
کتابخانه مرکزی دانشگاه دارای کتابخانه اقماری در دانشکده ها و پژوهشکده های گوناگون است که به صورت متمرکز اداره می شوند، فهرست نویسی و آماده سازی منابع درهر یک از کتابخانه ها انجام می شود و کتابخانه ها به صورت تخصصی به ارائه خدمات می پردازند.
دانشجویان می توانند علاوه بر کتابخانه دانشکده خود در کتابخانه مرکزی نیز عضو باشند.نام کتابخانه های واحدها در فهرست برگه کامپیوتری با حروف انگلیسی نمایش داده می شود. حروف اختصاری واحدها در مقابل شماره ثبت هر کتاب نشان دهنده وجود کتاب در کتابخانه آن دانشکده یا پژوهشکده می باشد.
کسب اطلاعات بیشتر در این لینک

شرح خدمات:

ارتقای سطح سلامت روانی جامعه دانشگاهی یکی از با ارزش ترین سرمایه های اجتماعی است، در این راستا و برای ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی ، مرکز مشاوره دانشگاه به عنوان متولی سلامت روان دانشجویان مشغول به فعالیت است.

نوع خدمات:

مرکز مشاوره دانشگاه در زمینه های زیر به ارائه خدمات می پردازد :

1-ارتقاء سطح دانش و بینش روان شناختی دانشجویان در زمینه مسائل و مشکلات و نیازهای آنان

2-کاهش مشکلات روان شناختی دانشجویان و کمک به سازگاری بهتراز طریق ارائه کمک های روان شناختی در جهت حل مشکلات رفتاری ، عاطفی ، شناختی ، تحصیلی ، خانوادگی و …

3-راهنمایی دانشجویان جهت شناخت صحیح توانایی ها و مشکلات خود

4-راهنمایی دانشجویان در جهت تصمیم گیری آگاهانه ، عاقلانه و حسن انتخاب

5-شناسایی و مداخله در بحران به منظور توسعه بهداشت روان در بین دانشجویان و ارائه خدمات روان پزشکی

6-کمک به رشد شخصیتی ، روانی و اجتماعی دانشجویان و یاری آنها جهت کسب قدرت تصمیم گیری و افزایش سطح سازش با محیط

7- ارائه خدمات مشاوره به دانشجویان کمیسیون موارد خاص ، بعد از ارسال نامه ی دفتر کمیسیون موارد خاص و معرفی دانشجو جهت انجام مشاوره و بررسی موارد.

این مرکز، در جهت اهداف خدماتی ، آموزشی ، پیشگیری و پژوهشی با همکاری روان شناسان ، مشاوران و روان پزشکان به عنوان یک منبع حمایتی ، با رعایت اصل رازداری ، در فضایی آزاد و قابل اعتماد آماده خدمت رسانی به دانشجویان و کارکنان محترم دانشگاه شهید بهشتی است.

روش‌های دسترسی به خدمات:

ارئه خدمات مشاوره شامل مشاوره حضوری ، مشاوره الکترونیکی و مشاوره تلفنی می باشد که شیوه ارائه در ذیل توضیح داده شده است.

1-راجعین محترم جهت تعیین وقت مشاوره حضوری به آدرس http://counseling.sbu.ac.ir/  مراجعه و طبق روش زیر اقدام به اخذ نوبت نمایند:

ابتدا پس از ورود به بخش تشکیل و تکمیل پرونده یک شماره پرونده دریافت نمایید، سپس با شماره پرونده دریافت شده و شماره دانشجویی خود از بخش ثبت نوبت مشاوره حضوری وارد سامانه تعیین وقت مشاوره شوید.  از روز پنجشنبه هر هفته ساعت 12 امکان نوبت گیری برای هفته پیش رو فراهم است و نوبت گیری (دسترسی دانشجویان ) برای هر روز تا یک روز قبل تر تا ساعت 15:45 دقیقه ممکن خواهد بود و پس از آن سیستم بسته خواهد شد.در صورت انصراف تا یک روز قبل تر امکان لغو برای متقاضیان وجود دارد. در صورت عدم لغو و عدم مراجعه به مرکز مشاوره متقاضی تا 3 هفته امکان نوبت گیری مجدد را نخواهید داشت، لذا لازم است حتماً در صورت عدم امکان مراجعه، از طریق سامانه نوبت دهی نسبت به لغو نوبت اقدام نمایند تا امکان نوبت گیری سایر افراد فراهم شود.

2- مراجعین محترم جهت دریافت مشاوره تلفنی روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 الی 11 با شماره تماس 29902652 تماس حاصل فرمایند.

3-مراجعین محترم جهت دریافت مشاوره الکترونیکی به آدرس سایت دانشگاه ……قسمت دانشجویان …..بخش خدمات فرهنگی و اجتماعی …..مرکز مشاوره ……مشاوره الکترونیکی ….. تکمیل فرم مراجعه کنند.

زمان ارائه خدمات:

روزهای شنبه تا چهارشنبه : ساعت 9 الی 17

کسب اطلاعات بیشتر در این لینک