برگزاری دهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور

دهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با هدف توسعه همکاری های بین المللی در پساکرونا، با حضور دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روسا، معاونان و مدیران بین الملل برخی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، سفرای تعدادی از کشور‌های خارجی و مسئولان وزارت علوم در روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست که رئیس و سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه شهید بهشتی نیز به صورت مجازی شرکت نموده بودند، دکتر نصیری قیداری ضمن بیان نکاتی در باب مسائل آموزشی، پژوهشی و بین المللی تصریح نمود که دانشگاه شهید بهشتی در ایام شیوع ویروس کرونا با سیصد اتاق آنلاین توانسه است که بیش از 97 درصد دروس نظری را به صورت آنلاین و آفلاین برگزار نماید. وی همچنین بیان داشت که دانشگاه شهید بهشتی با توجه به شرایط موجود و همچنین وجود پتانسیل هایی نظیر خدمات کنسولی، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و امکانات رفاهی دانشگاه، سیاست حفظ حداکثری دانشجویان بین المللی را در پیش گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مسئول کارگروه ملی همکاری های علمی بین المللی با کشورهای روسیه و قزاقستان فعالیت می نماید به اهمیت حفظ و گسترش روابط علمی با کشور روسیه تاکید نمود.

در ادامه این نشست به طور کلی نحوه همکاری و تعاملات علمی بین المللی در شرایط کنونی و پساکرونا (همراه با تعریف برنامه های جدید)، نحوه تداوم حضور دانشجویان بین الملل در کشور و چگونگی جذب و حتی افزایش جذب دانشجو در سال تحصیلی آتی بررسی شد.
این خبر تکمیل خواهد شد…