برگزاری کارگاه مجازی نظریه های برنامه ریزی شهری با حضور استاد دانشگاه ایلینویز آمریکا

به همت گروه برنامه ریزی و طراحی شهری و منطقه ای دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی، کارگاهی تخصصی تحت عنوان « نظریه های برنامه ریزی شهری» با حضور استاد مهمان از دانشگاه ایلینویز(University of Illinois) آمریکا و با شرکت تعدادی از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور، بعد از ظهر روز شنبه دهم خرداد ماه 1399 برگزار شد.

اساتید کلاس آقای دکتر مظفر صرافی و خانم دکتر ندایی طوسی به همراه استاد مهمان، خانم دکتر میرآفتاب (پروفسور برنامه ریزی شهری دانشگاه ایلینویز آمریکا) به طرح مباحثی پیرامون بحران نظام سرمایه داری در شرایط کنونی جهان، شکاف اجتماعی و به حاشیه رانده شدن فقرای شهری و تجلی آن به طور عمده در سکونتگاه های غیررسمی در آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا پرداختند. در ادامه، با طرح نظریه برنامه ریزی شورشی (Insurgent Planning)، راهکارهایی برای تحقق حقوق شهروندی کم درآمدها و شهرسازی عدالت محور ترسیم نمودند.

پس از طرح مقدمه توسط اساتید کلاس و سپس ارائه خانم دکتر میرآفتاب به مدت یک ساعت، بیش از یک و نیم ساعت پرسش و پاسخ پیرامون مباحث مطرح شده انجام شد. در این کلاس علاوه بر دانشجویان کارشناسی ارشد، دانشجویان مقطع دکتری گروه مربوطه از دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران، دانشگاه علم صنعت، دانشگاه هنر و نیز اساتید گروه برنامه ریزی و طراحی شهری و منطقه ای دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه کردستان و جمعی از متخصصان حوزه برنامه ریزی شهری حضور داشتند.