ارتقاء جایگاه دانشگاه شهید بهشتی دررتبه‌بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۰

در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه های آسیایی سال ۲۰۲۰، دانشگاه شهید بهشتی از رتبه 250-201 به رتبه 180 ارتقا یافته‌ است.

گفتنی است پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد. در گزارش رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۰ از جمهوری اسلامی ایران، ۴۰ دانشگاه حضور داشته‌اند که ۵ دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته‌اند.

دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شاهرود توانسته اند نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری در رتبه بندی داشته باشند و رتبه خود را ارتقا دهند.

رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۸۹ دانشگاه را از ۳۰ کشور در بردارد. در این رتبه بندی دانشگاه Tsinghua University و دانشگاه Peking Universityاز کشور چین رتبه­های اول و دوم را در بین دانشگاه های آسیایی به خود اختصاص داده اند و این برای اولین بار است که دو دانشگاه از چین در صدر جدول این رتبه بندی دیده می­شود. National University of Singapore و University of Hong Kong به ترتیب رتبه ­های دوم و سوم را دارند.

همانند سالهای گذشته، کشور ژاپن با ۱۱۰ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی دارد (سال گذشته این رکورد ۱۰۳ بوده است) و بهترین دانشگاه آن University of Tokyo با رتبه ۷ می‌باشد.