دستورالعمل دعوت از کارشناسان خارجی

مدارک مورد نیاز برای دعوت از کارشناسان خارجی:

1) ابتدا باید معاونت پژوهشی دانشکده یا پژوهشکده یا یکی از معاونتهای دانشگاه میزبان این دعوت را تأیید نموده و با دفتر همکاری های علمی بین المللی مکاتبه نماید.

2) پس از دانلود فرم دعوت از کارشناسان خارجی، آن را با توجه به توضیحات درون فرم و همچنین توضیحات این صفحه، به طور دقیق تکمیل نموده و در هر دو فرمت pdf و doc (فایل ورد) ارسال نمایید. در تکمیل فرم دقت شود کهآدرس، تلفن ثابت و تلفن همراه کارشناس در کشور مبدا (محل اقامت دائم) و در ایران نیز به طور دقیق یادداشت شده باشد.
3) در صورت نیاز، دعوتنامه اساتید خارجی می‌بایست از طرف دانشکده یا پژوهشکده میزبان ارسال شود.
تبصره1: کلیه اتباع کشور ایالات متحده آمریکا علاوه بر رعایت موارد چهارگانه فوق باید فرم های شماره 1 (درخواست ویزای اتباع آمریکا)، فرم شماره 2 (فرم دعوت از اتباع امریکا) و فرم شماره 3 (پرسشنامه مخصوص میزبانی جمهوری اسلامی ایران از اتباع آمریکا) ​را تکمیل نموده و رزومه فارسی خود را ارسال نمایند.
تبصره 2: کلیه اتباع کشورهای انگلیس و کانادا علاوه بر رعایت موارد چهارگانه فوق باید فرم شماره 4 (برنامه دقیق ملاقات ها ی اتباع کانادایی و انگلیسی) را تکمیل نموده و رزومه فارسی خود را ارسال نمایند.
تذکر مهم1: کلیه اتباع کانادایی، انگلیسی و آمریکایی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران باید مدارک فوق را در بازه ی زمانی مناسب قبل از سفر (حداقل70 روز قبل از شروع سفر) تهیه و ارسال نمایند.
تذکر مهم2: لازم است واحدهایی که قصد دارند بیش از 2 کارشناس خارجی دعوت نمایند، به صورت مکتوب و رسمی نماینده خود را برای حضور در محل دفتر همکاری های علمی بین المللی معرفی نمایند تا شخصاً عملیات درج اطلاعات و ثبت نام را در سامانه E-Visa انجام دهد.
تذکر مهم3: با توجه به مقررات، امکان صدور ویزا حداکثر تا 30 روز مقدور می باشد. لذا برای اقامت های بیشتر از این مدت لازم است در زمان مناسب از طرف واحد مربوطه نامه نگاری مجددی مبنی بر تمدید ویزا صورت پذیرد.
همچنین یادآور می شود اعتبار ویزای multiple حداکثر 6 ماه از زمان صدور بوده و حداکثر مدت اقامت شخص متقاضی 15 روز است.