دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، چهارشنبه 12 شهریور ماه 1399 با  دکتر نجفی، رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، بلاروس و اوکراین با دیدار و گفتگو نمود.

در این جلسه که دکتر رسولی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر شکری معاون پژوهش و فناوری، دکتر افضلیان معاون آموزشی، دکتر خاتمی رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دکتر کریمیان مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی نیز حضور داشتند، ابتدا دکتر نصیری ضمن خوشامدگویی با اشاره به مسئولیت دانشگاه شهید بهشتی به عنوان متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشور روسیه، بر ایجاد بستر مناسب جهت بهره‌مندی حداکثری از پتانسیل حضور رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، بلاروس و اوکراین در دانشگاه شهید بهشتی تاکید نمود.

سپس دکتر نجفی با اشاره به مسئولیت رایزنی علمی در حوزه وزاتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گردش مالی آموزش زبان روسی را بالغ بر ده‌ها میلیون دلار برآورد نمود و ابراز امیدواری نمود تا امکانات لازم جهت جذب بخشی از این ظرفیت در دانشگاه‌های داخل کشور مهیا شود. وی همچنین با برشمردن ویژگی‌های بورس دول روسیه، بر لزوم فعال‌تر شدن دانشگاه‌های کشور در این زمینه تاکید نمود.

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، در بحث گسترش همکاری‌های مشترک با کشور روسیه، «موضوع محوری» را ارجح بر «مکان محوری» دانست و اشاره نمود در بحث همکاری‌های دوجانبه، می‌بایست موضوعات مورد اهمیت برای اجرایی سازی در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که امکان عملیاتی شدن دارند تنظیم و انجام آنها مستمراً و با جدیت پیگیری شود.

سپس دکتر نصیری با تایید سخنان ایشان، موضوع گسترش زبان آموزی در مرکز آزفای دانشگاه شهید بهشتی را با توجه به اهمیت  امر، یادآور شد.

در ادامه جلسه، دکتر شکری معاون پژوهشی و فناوری، دکتر افضلیان معاون آموزشی، دکتر خاتمی رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دکتر کریمیان نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های همکاری مشترک با کشور روسیه پرداختند.