پیشنهاد توسعه همکاری بین مراکز علمی و آموزشی ایران و استان ساراتوف روسیه

استاندار ساراتوف روسیه اخیرا با ارسال نامه‌ای رسمی خواستار همکاری دانشگاه‌های استان مذکور با دانشگاه‌های ایرانی شده است. لذا دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مسئول کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشور روسیه ضمن اطلاع رسانی موارد مطروحه، آمادگی خود را به منظور تسهیل ارتباط بین دانشگاه‌های عضو کارگروه روسیه و دانشگاه‌های استان ساراتوف اعلام می‌دارد.
اطلاعات کلی مربوط به این درخواست در ادامه ذکر شده است:
در حال حاضر مرکز علمی و آموزشی «تحقیقات کشورهای خاورمیانه» در مرکز دولتی آموزش عالی «دانشگاه دولتی تحقیقاتی ساراتوف به نام چرنیشوفسک» فعالیت می‌نماید. آن دانشگاه علاقمند به برقراری و توسعه همکاری با دانشگاه‌های ایران بوده و آماده بررسی امکان پذیرش استادان دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران جهت فعالیت می‌باشد. لذا آن مرکز موارد ذیل را پیشنهاد می‌نماید:
• امضای قرارداد/موافقت‌نامه/یادداشت تفاهم برای همکاری با مراکز آموزشی، علمی و درمانی ایران جهت اجرای برنامه تحرک آکادمیک در حوزه تبادل استاد، دانشجو و پرسنل تحقیقاتی، آموزش و تحقیقات مشترک؛
• پذیرش شهروندان جمهوری اسلامی ایران برای تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه دولتی پزشکی ساراتوف؛
• حضور مراسم‌های پذیرش دانشگاه‌های ایران جهت انتخاب نخبگان برای تحصیل در دانشگاه دولتی پزشکی ساراتوف؛
• فعالیت در حوزه گردشگری درمانی؛
همچنین مرکز دولتی آموزش عالی «دانشگاه دولتی فنی ساراتوف به نام گاگارین» آماده پذیرش دانشجویان ایرانی و تامین منابع با کیفیت برای آموزش و سکونت دانشجویان می‌باشد. دانشگاه دولتی فنی ساراتوف، آموزش زبان روسی به عنوان زبان خارجی برای دانشجویان در حال پذیرش را پیشنهاد می‌نماید.
مرکز دولتی آموزش عالی «کانسرواتوآر دولتی ساراتوف به نام ساینوف» نیز آماده پذیرش دانشجویان ایرانی می‌باشد.