اطلاعیه برگزاری نخستین همایش بین‌المللی «گفتگوهای فرهنگی ایران و چین»

به گزارش مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، نخستین همایش بین‌المللی «گفتگوهای فرهنگی ایران و چین» توسط گروه چینی دانشگاه شهید بهشتی و با مشارکت دانشگاه مطالعات خارجـی شیان، ۲۷و ۲۸ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

با توجه به پیشینه روابط تاریخی و تعاملات فرهنگی بین ایران و چین از دیرباز و رشد حال حاضر جایگاه چین در سطح بین‌الملل، لزوم تعمیق بخشیدن به درک و دانش دوجانبه، در فضای آکادمیک دو کشور امری بدیهی و ضروری می‌نماید. لذا برگزاری این همایش توسط گروه زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان باسابقه‌ترین گروه زبان چینی در ایران می‌تواند امکان آشنایی هر چه بیشتر پژوهشگران و فعالان دانشگاهی دو کشور را فراهم نموده و ارتباطات و تعاملات فی ما بین  را در سایه پژوهش‌های تاریخی و فرهنگی و فضای گفتمانی اهل علم عمق ببخشد. همچنین از طرفی زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های همکاری علمی و فرهنگی برای دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان و دانش پژوهان باشد.

ایجاد محورهای تحقیقی در زمینه علوم‌انسانی مثل ایران‌شناسی؛ چین‌شناسی و ایجاد گفتمان‌های تاریخی و فرهنگی و ادیانی و زبانی جهت رشد و توسعه این محورها در فضای آکادمیک دو کشور محورهای اصلی این همایش دو روزه هستند.

جهت مشاهده برنامه همایش اینجا و جهت شرکت در این وبینار اینجا کلیک نمایید.

منبع: روابط عمومی