نحوه کار با برنامه های دانشگاه شهید بهشتی

از شما برای انتخاب دانشگاه شهید بهشتی برای شروع یا ادامه تحصیلات عالی سپاسگزاریم. ما از متقاضیان بین المللی که هوشمند ، جاه طلب و واقعاً مشتاق یادگیری هستند استقبال می کنیم. کارکنان ما ممكن است برنامه های شما را بخوانند. تمام برنامه ها به طور کلی خوانده می شوند.

هر سال تحصیلی شامل دو ترم است. ترم اول در تاریخ 24 شهریور و دومی در 12 بهمن آغاز می شود. بهترین توصیه ما؟ شروع به کار روی برنامه خود کنید.

برای شروع کار ، لطفاً برنامه های مربوط به لیست برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه شهید بهشتی را بررسی کنید. شما می توانید برای انجام تحقیقات خود در دانشگاه شهید بهشتی (برای لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا) و همچنین برای یادگیری زبان فارسی در مرکز زبان فارسی اقدام کنید. گفتنی است ، دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب 8 و 4 ترم است. مدت زمان تحصیل دکتری بسته به تصمیم معاون دانشکده ، 6 ترم (3 سال) حداقل و حداکثر 8 ترم است. برای کسب مدرک دکترا معمولاً باید 36 اعتبار را تکمیل کنید. این برابر با 12 تا 18 دوره کالج است و با موفقیت در پایان نامه 24-18 اعتبار اعطا می شود.

سپس ، شما باید شرایط مالی را بررسی کنید. می توانید شهریه آنجا را ببینید. پس از آن ، اگر خود را قادر به برآورده کردن الزامات می دانید ، می توانید از طریق مراحل زیر بصورت آنلاین اقدام کنید:

1-ایجاد یک حساب کاربری

2-تکمیل کردن:

  • فرم‌های مشخصات:
    • فرم اطلاعات شخصی
    • فرم آدرس
    • فرم اطلاعات گذرنامه
    • فرم اطلاعات بستگان یا آشنایان
  • فرم های آموزشی:
    • مطالعات فعلی
    • مدارک پیشین
    • جوایز و افتخارات
    • مقالات

در بخش Apply می توانید یک برنامه کاربردی ایجاد کنید. یک “فرم درخواست” ایجاد کرده و آن را پر کنید. در بخش Apply می توانید “فرم درخواست” خود را ویرایش کرده و آن را ارسال کنید تا توسط اداره دانشجویان بین المللی پردازش شود. لطفا مدارک مورد نیاز را از طریق لینک “ارسال سند” ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • یک کپی از گذرنامه و یک تصویر شخصی.
  • برای متقاضیان دوره کارشناسی ، نسخه ای از تأیید مدرک دیپلم.
  • برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی، نسخه های مدرک دیپلم و تاییدیه لیسانس.
  • برای متقاضیان دکتری، نسخه های تاییدیه کارشناسی و کارشناسی ارشد.
  • رونوشت رسمی.
  • دو نامه ارجاع دهنده و توصیه نامه.

توجه: نامه های پیشنهادی برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد اختیاری است ، اما برای متقاضیان دکتری لازم است.

فرآیند پذیرش

روند پذیرش با ارسال فرم های درخواست همانطور که در بالا توضیح داده شد ، آغاز می شود. دفتر بین المللی دانشجویان فرم ها را بررسی و از قبل بررسی می کند ، سپس متقاضیان راجع به پذیرش یا رد فرم های درخواست خود (در مواردی که فرم های ناقص) دارند اطلاع می دهد. فرم های درخواست رد شده توسط متقاضیان قابل ویرایش بوده و مجدداً مورد خشم قرار می گیرند. در همین حال ، فرم های پذیرفته شده توسط کمیته پذیرش مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیم گیری در مورد متقاضیانی که بعدا از نتایج مطلع می شوند ، اتخاذ می شود. متقاضیانی که پذیرفته شده اند برای ثبت نام باید با دفتر دانشجویان بین المللی تماس بگیرند.

کلیه متقاضیان ، علاوه بر برنامه آنلاین ذکر شده در بالا ، باید در وب سایت سازمان امور دانشجویان نیز ثبت نام کرده و اطلاعات و مدارک آموزشی لازم را ارائه دهند. هر متقاضی پس از انجام کلیه مراحل ، کد رهگیری را دریافت می کند.