در بازدید استادان دانشگاه بخارا ازبکستان از دانشگاه شهید بهشتی، پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه بررسی شد


هیئتی از استادان دانشگاه دولتی بخارا ازبکستان، شنبه 18 آذر 1402 از دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی بازدید کردند.

براساس اعلام مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، این هیئت که شامل استادان دانشگاه بخارا از رشته‌های بیوتکنولوژی و ایمنی مواد غذایی، کشاورزی و علوم خاک، حسابداری و آمار از دانشکده علوم و فناوری زیستی و همچنین آزمایشگاه‌های دانشکده مزبور بازدید نمودند.

در خلال این بازدید جلسه مشترک با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه در امور بین الملل و مدیر همکاری های علمی بین المللی و استادان دانشکده برگزار شد و با ابراز تمایل برای همکاری مشترک علمی و پژوهشی به ویژه در زمینه زیست فناوری، علوم آبزیان و نانو بیوتکنولوژی و آموزش زبان فارسی، پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه بررسی شد.

دکتر ابطحی، قائم مقام رئیس دانشگاه و مدیر همکاریهای علمی و بین‌المللی در این بازدید با معرفی توانمندی، قابلیت ها و دستاوردهای دانشگاه شهید بهشتی، به صورت تخصصی توضیحاتی درخصوص موضوعات و رشته های مورد علاقه بازدید کنندگان ارائه داد.

دانشگاه دولتی بخارا در سال 1930 در شهر بخارا ازبکستان تاسیس و در حال حاضر دارای 11 دانشکده اعم از فیزیک و ریاضی، تکنولوژی اطلاعات، علوم طبیعی، زبان‌شناسی، تاریخ و حقوق، کشاورزی و بیوتکنولوژی است. این دانشگاه از 1100 عضو هیئت علمی متخصص برخوردار است و 24825 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد.

https://news.sbu.ac.ir/fa/w/uzbekistan-1?redirect=%2F%3FportletResource%3Dcom_liferay_journal_web_portlet_JournalPortletگزارش تصویری از بازدید هیات دانشگاه بخارا (ازبکستان) از دانشگاه