ديدار دوستانه رايزن فرهنگي کشور عراق با رئيس پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور

دکتر امجد حمید مظفر رایزن فرهنگی کشور عراق و هیئت همراه، روز چهارشنبه 25 تیرماه 1399 ضمن بازدید از پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی با دکتر برزویی رئیس پردیس دیداری دوستانه داشته و گفتگو کردند.
در این دیدار دکتر رشیدی رئیس مرکز آموزشهای تخصصی؛ آقای گنجی مشاور امور بین الملل رئیس پردیس و دکتر عابدی نیز حضور داشتند.
در ابتدا دکتر رشیدی گزارشی جامعی از توانمندیهای مرکز آموزشهای تخصصی دانشگاه ارائه نمود؛ سپس دکتر برزویی به ارائه گزارشی از ظرفیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و تخصصی و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی، اقامتی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی دانشگاه شهید بهشتی به خصوص پردیس فنی ومهندسی شهید عباسپور پرداخت و اظهار داشت: با توجه به زیرساخت پردیس فنی ومهندسی شهید عباسپور و همچنین به واسطه ارتباط خوبی که با صنعت آب وبرق، انرژی و محیط زیست داریم، آمادگی کامل برای همکاری در جذب و پذیرش دانشجوی بین‌المللی و برگزاری دوره‌های تخصصی و انجام پروژه‌های مشترک میان دانشگاه ها و صنعت آب و برق عراق و دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد.
در اين ديدار دو طرف ماهيت روابط دوجانبه و مكانيسم های جذب و پذيرش دانشجويان عراقي و دوره های کوتاه مدت تخصصی در دانشگاه شهید بهشتی را مورد بحث وتبادل نظرقرار دادند.
طرفین همچنین ادامه جلسات و گفتگوها و توسعه همکاری‌های علمی، فناوری، خدمات فنی مهندسی و تامین نیازهای آموزش عالی، تخصصی و مهارتی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، مراکز پژوهشی و سازمان های اجرایی کشور عراق را با توجه به روابط بسیار خوب دو کشور همسایه و وجود علائق فرهنگی، دینی و جغرافیایی دو کشور دوست را مورد تاکید قرار دادند.
مشاور امور بین الملل رئیس پردیس ضمن تشكر از دکتر امجد حمید مظفر رایزن فرهنگی کشورعراق وهیئت همراه برای همكاري و مساعدت درخصوص اين نشست صميمانه، خاطر نشان کرد: دانشگاه شهید بهشتی آمادگي كامل برای برگزاری دوره های تخصصی، مهارتی و پذيرش دانشجويان عراقي و تبادل اساتيد با دانشگاه هاي كشور عراق را دارد.