ششمین نشست کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشور روسیه برگزار شد

به گزارش مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی، ششمین نشست کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشور روسیه به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و با حضور میهمانان و نمایندگان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز عضو کارگروه روسیه، روز چهارشنبه 24 دی ماه 1399، به‌صورت مجازی برگزار گردید.

در این نشست ابتدا دکتر کریمیان مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی پس از خوشامدگویی به حضار، ضمن ارائه گزارش آماری فعالیت‌های اعضای کارگروه، به بیان جمع‌بندی مختصری از تصمیمات جلسه پنجم کارگروه پرداخت.
سپس دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی با قدردانی از مشارکت اعضا در پیشبرد اهداف کارگروه، بر لزوم تدوین و ارسال برنامه‌های آتی کلیه اعضا به منظور جلوگیری از موازی کاری تاکید نمود.

در ادامه دکتر نجفی، رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در روسیه، بلاروس و آسیای میانه با اعلام فراخوان بورس دولتی 2021 روسیه به موضوع استانداردسازی آزمون بسندگی زبان روسی (پادفک) در ایران اشاره نمود و این مزیت را به عنوان خدمتی نوین برای ارائه به دانشجویان متقاضی تحصیل در روسیه برشمرد.

“معرفی ظرفیت‌ها و طرح‌های حمایتی توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری” و “گزارش فراخوان دوم مشترک با بنیاد پژوهش‌های بنیادین روسیه (RFBR)” از دیگر مباحثی بود که به ترتیب توسط دکتر غلامی؛ نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهندس پارسی زاده سرپرست واحد دیپلماسی علمی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در ادامه نشست مطرح شد.

همچنین پیش از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، دکتر تقی‌پور و دکتر حداد، مدیران همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های بیرجند و یزد به ترتیب در خصوص “ارتقای همکاری‌های داخلی جهت بهبود و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه روسیه” و “اطلاع رسانی در خصوص برگزاری وبینار مشترک دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه یزد با موضوع معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری‌های علمی بین‌المللی با مراکز دانشگاهی روسیه” به ایراد سخنرانی پرداختند.

در انتهای نشست مطابق روال گذشته، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.