دانشگاه شهید بهشتی با 10 دانشگاه عراقی تفاهم نامه همکاری امضاء کرد

دانشگاه شهید بهشتی با 10 دانشگاه عراقی تفاهم نامه همکاری امضاء کرد. این تفاهم نامه‌ها در حاشیه رویداد علمی بین‌المللی دو کشور ایران و عراق به امضاء دکتر سیدمحمودرضا آقامیری، رییس دانشگاه شهید بهشتی و روسای دانشگاه‌های عراق رسید.

این تفاهم‌نامه‌ها بین دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه‌های الزهرای عراق، بغداد، الاسرا، الفراهیدی، العراقیه، بابل، میسان، العین، التکنولوجیه و دیالی منعقد شد.

تبادل استاد و پژوهشگر، برگزاری جلسات، سمینارها و نشست‌های علمی، برگزاری وبینارهای تخصصی، تبادل مقالات علمی و آموزشی، توسعه برنامه‌ها و طرح‌های مشترک پژوهشی، پذیرش دانشجو، همکاری مشترک برای سرمایه‌گذاری‌های آتی، تبادل نشریات، بهره‌برداری مالی از نتایج طرح‌های پژوهشی، همکاری‌های علمی بین مراکز ملی و بین‌المللی وابسته به هر دو دانشگاه از مهم‌ترین حوزه‌های مورد توافق در تفاهم‌نامه‌های مذکور بود.

لازم به ذکر است، رویداد هفته علمی جمهوری اسلامی ایران و عراق با حضور بیش از ۶۰ دانشگاه از دو کشور ایران و عراق ز ۱۵ تا ۲۰ مهرماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. این رویداد با پیگیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و هماهنگی وزارتخانه‌های علوم ایران و آموزش عالی عراق برگزار شد.

محورهای اصلی این رویداد علمی که با حضور دکتر سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر جمیله علم الهدی، رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین  علم و فناوری برگزار شد، تعاملات و ارتباطات آکادمیک، تبادلات فرهنگی بین‌الملل و توسعه دیپلماسی میان دو کشور ذکر شده است.

حل مشکل مشترک ایران و عراق در خصوص  «آب» و «ریزگردها» توسط جامعه علمی این دو کشور و توجه به انرژی تجدیدپذیر مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در رویداد هفته علمی جمهوری اسلامی ایران و عراق بود.